Εκπαίδευση Ενηλίκων
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων μοριοδοτείται από το δημόσιο τομέα και παρέχει στους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες στη διδασκαλία ενηλίκων. Οι απόφοιτοι του Προγράμματος έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στις εξετάσεις Πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ για να ενταχθούν στο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων.
Αναγνωρισμένο από το ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμο με το αντίστοιχο των Ελληνικών ΑΕΙ.
Κάνε την αίτησή σου Δωρεάν στο ΚΕΜ ΚΔΒΜ
Διάρκεια σπουδών: 3 ακαδημαϊκά εξάμηνα
Τίτλος πτυχίου: Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση (MEd in Adult Education)
Επίπεδο σπουδών: Master
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
Τύπος σπουδών: Full time ή Part time
Κριτήρια εισδοχής: Πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ιδρύματος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής (αναγνωρισμένο από τον ΔΟΑΤΑΠ)

*Οι εγγραφές πραγματοποιούνται κάθε Χειμερινό και Εαρινό εξάμηνο. Κάνε κι εσύ την εγγραφή σου και εξασφάλισε έκπτωση στα μεταπτυχιακά προγράμματα.
Το µεταπτυχιακό πρόγραµµα Εκπαίδευσης Ενηλίκων έχει σχεδιαστεί µε σκοπό να δεχτεί εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές ενηλίκων και άλλους επαγγελµατίες οι οποίοι εκπαιδεύουν και καταρτίζουν οµάδες ενηλίκων από διάφορα γνωστικά αντικείµενα και πεδία. Το πρόγραµµα έχει αναπτυχθεί/ δοµηθεί µε γνώµονα την αυξανόµενη πολυπλοκότητα και απαιτήσεις του λειτουργήματος των εκπαιδευτών ενηλίκων ανεξαρτήτως κλάδου και αντικειμένου οι οποίοι λειτουργούν σε διαφορετικά και ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (τυπικής, µη-τυπικής και άτυπης µάθησης) και την ανάγκη για κριτική και συνολική θεώρηση των βασικών εννοιών/αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων, σε µακρο-επίπεδο ή/και, µικρο-επίπεδο, της διδασκαλίας και της αξιολόγησης και των αλληλεπιδράσεών τους, όπως επίσης και την αποτελεσµατική ενσωµάτωση νέων και καινοτόµων διδακτικών τεχνικών και πρακτικών και πολιτικών όπως επίσης και η αξιοποίηση της τεχνολογίας στα σύγχρονα περιβάλλοντα µάθησης. Αποσκοπεί επίσης να δώσει το θεωρητικό, παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό υπόβαθρο µέσα στα πλαίσια των οποίων γίνεται συνεξέταση ποικίλων εννοιών όπως της εκπαίδευσης ενηλίκων, των θεωριών µάθησης, αναλυτικού προγράµµατος, της διδασκαλίας και της αξιολόγησης, ώστε οι µετεκπαιδευόµενοι να µπορούν να λειτουργούν ως ηγετικά στελέχη στο χώρο της εκπαίδευσης και να ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της σηµερινής αλλά και αυριανής κοινωνικής και πραγµατικότητας. Τέλος, το πρόγραµµα έχει επίσης ερευνητικό προσανατολισµό µε ακρογωνιαίο λίθο την έρευνα δράσης και µε στόχο το µετασχηµατισµό των διδακτικών/µαθησιακών προσεγγίσεων και την προαγωγή της έρευνας στο χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Τα εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακά Προγράμματα που προσφέρονται από τη Σχολή Επιστημών Αγωγής & Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Frederick αναφέρουν στην Πράξη του ΔΟΑΤΑΠ το εξής: “Το γνωστικό αντικείμενο του παραπάνω μεταπτυχιακού τίτλου εμπίπτει στις Επιστήμες της Αγωγής.”
Βάσει της τρέχουσας νομοθεσίας τα Μεταπτυχιακά που εμπίπτουν στις Επιστήμες της Αγωγής παρέχουν την Παιδαγωγική Επάρκεια.
Ο νόμος είναι διαθέσιμος εδώ: ΦΕΚ 2023, σελ. 62-63.
Με βάση το γενικό σκοπό και τη συλλογιστική σχεδιασµού του εξ αποστάσεως µεταπτυχιακού στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, τα προσδοκώµενα µαθησιακά αποτελέσµατα είναι τα ακόλουθα:
- Η ολοκληρωµένη θεώρηση των βασικών εννοιών και αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων, της διδασκαλίας και της αξιολόγησής της, και η κατανόηση των βασικών εννοιών και των αλληλεπιδράσεων τους.
- Η στοχευµένη ενσωµάτωση στρατηγικών διδασκαλίας και ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών, όπως επίσης και των νέων τεχνολογιών στη διδακτική διαδικασία µε παιδαγωγικές προσεγγίσεις που µεγιστοποιούν την προστιθέµενη µαθησιακή τους αξία.
- Η κατανόηση των διαφορετικών διδακτικών και µαθησιακών αναγκών και προσεγγίσεων των ενηλίκων και η αποτελεσµατική εφαρµογή τους µέσω µελέτης των θεωριών µάθησης των ενηλίκων.
- Ο σχεδιασµός, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός προγράµµατος εκπαίδευσης ενηλίκων αξιοποιώντας νέες µεθόδους, καινοτόµες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση ενήλικων όπως επίσης και ενσωµατώνοντας τις νέες τεχνολογίες και τα ψηφιακά µαθησιακά περιβάλλοντα.
- Η κατανόηση της δυναµική, της ανάπτυξης και των απαιτήσεων του συγκεκριμένου κλάδου, έτσι όπως εξελίσσεται στην Κύπρο, Ελλάδα και Ευρώπη.
- Η παραγωγή νέας γνώσης µε συστηµατική ερευνητική ενασχόληση στα εστιασµένα ενδιαφέροντα του προγράµµατος και η καλλιέργεια ερευνητικών προσανατολισµών ανάµεσα στους εκπαιδευτές ενηλίκων.
- Η ανάδειξη της έρευνας δράσης ως σηµαντικού εργαλείου στην υπηρεσία των εκπαιδευτών ενηλίκων για αποδοτικότερες διδακτικές προσεγγίσεις υλοποίησης των στόχων της επιµόρφωσης και κατάρτισης των ενηλίκων.
- Η ανάπτυξη αναλυτικής και κριτικής σκέψης και η καλλιέργεια γόνιµου διαλόγου και συνεργασίας για την αντιµετώπιση των προβληµάτων και των προκλήσεων που σχετίζονται µε την εκπαίδευση ενηλίκων.
Κατηγορία Μαθημάτων | ECTS |
---|---|
Υποχρεωτικά Μαθήματα | 40 |
Επιλεγόμενα Μαθήματα | 30 |
Μεταπτυχιακή Εργασία | 20 |
Σύνολο | 90 |
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 40 ECTS από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLADE101 | Μεθοδολογία Έρευνας | 10 |
2 | DLADE102 | Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων : Θεωρητικές και Πρακτικές Προσεγγίσεις | 10 |
3 | DLADE103 | Θεωρίες για τη Μάθηση των Ενηλίκων και Συμβουλευτική Ενηλίκων | 10 |
4 | DLADE104 | Στρατηγικές Διδασκαλίας και Ενεργητικές εκπαιδευτικές Τεχνικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 |
Επιλεγόμενα Μαθήματα
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 ECTS από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLADE201 | Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 |
2 | DLADE202 | Νέες Τεχνολογίες στη Εκπαίδευση Ενηλίκων: Δυνατότητες στην Διδασκαλία και Μάθηση | 10 |
3 | DLADE203 | Ανάπτυξη Περιβαλλόντων Μάθησης | 10 |
4 | DLADE204 | Εκπαιδευτική Ηγεσία και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού | 10 |
5 | DLADE205 | Αξιολόγηση και Διασφάλιση Ποιότητας στην Εκπαίδευση Ενηλίκων | 10 |
Μεταπτυχιακή Εργασία
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
Η αξιολόγηση του φοιτητή και η τελική βαθμολογία του κάθε μαθήματος προκύπτει από τον συμψηφισμό των βαθμολογούμενων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και της τελικής εξέτασης.